Nyheter från GAF

Distriktsträffar Augusti/September

2017-08-16 09:20

Efter sommaren har nu höstens datum börjat sätta sig. För…

Pressrelease 2017-08-02

2017-08-02 11:16

GAF Kanslichef Torbjörn Johansson blir ny Director of Edu…

GAF presenterar nya VD/Klubbchefen på Ombergs Golf Resort

2017-06-05 10:00

Det är Jon Molneklev, 31 år som tar steget från Hooks GK …

Nyheter från Golf.se

KRÖNIKA: Solheim Cup mer intressant än Ryder Cup

11 (!) slag efter hole-in-one

Pressrelease 2017-08-02

GAF Kanslichef Torbjörn Johansson blir ny Director of Education på CMAE.

Efter nästan 7 år som kanslichef på GAF – Golf Administratörernas förening – lämnar Torbjörn Johansson organisationen för att bli ny Utbildningschef på CMAE – Club Managers Assocation of Europe.

Torbjörn säger: Efter nästan 7 år kan jag se tillbaka på en resa som jag verkligen är stolt över. Stolt över att mina fyra ordföranden genom alla år vågade satsa och ta de beslut som vi behövde ta för att utvecklas. Stolt över att ha en högra hand i John Wammer som satsade sin egen tid från början och vi nu ser var helt nödvändig för att nått dit vi nått. Stolt över våra medlemmar som verkligen är helt fantastiska med sitt engagemang och passion i detta yrka och denna bransch. Det finns många individer som jag vill tacka för att ni hjälpt oss, men desto fler som jag fått lyssna på och kunnat ge råd når ni haft problem - tack för att ni delat med er av era tankar o funderingar.

GAF har under dessa år tripplat omsättningen, ökat över 100 medlemmar, gått från ca 60 000 kronor i partnerintäkter till över 1,3 miljoner i år. Det kanske mest anmärkningsvärda är att antalet utbildningsdagar nu är uppe i 75 stycken, jämfört med ca 20 år 2011.

Torbjörn fortsätter: Jag hade egentligen inte tänkt lämna GAF vid denna tidpunkt, men då ett
tillfälle öppnade sig med en europeisk utmaning och en organisation som jag kan väldigt väl fanns inte mycket att fundera på utan det blir nu som Director of Education  på CMAE – Club Managers Association of Europe som ni nu hittar mig. Jag lämnar vår organisation glad och positiv och ser att GAF kommer fortsätta att växa och göra ett ännu bättre jobb i att stötta och vägleda och utveckla våra medlemmar.

GAF kommer nu gå in i en rekryteringsprocess som ordförande Thomas Ahlberg med styrelse kommer annonsera inom kort. Torbjörn lämnar efter höstträffen på Stenungsbaden Yacht Club (9-11:e oktober).

Thomas Ahlberg, ordförande i GAF gratulerar Torbjörn till hans nya tjänst, även att detta är positivt för Sverige och GAF med Torbjörn i CMAE. Då GAF arbetar även för att utöka utbildningsdelen internationellt för sina medlemmar, blir CMAE en naturlig partner. Flera Svenska Klubbchefer är medlemmar i CMAE redan idag.
Styrelsen påbörjar nu en rekrytering och har som mål att ha den nya på plats i december.