Nyheter från GAF

Distriktsträffar Augusti/September

2017-08-16 09:20

Efter sommaren har nu höstens datum börjat sätta sig. För…

Läs mer

Pressrelease 2017-08-02

2017-08-02 11:16

GAF Kanslichef Torbjörn Johansson blir ny Director of Edu…

Läs mer

GAF presenterar nya VD/Klubbchefen på Ombergs Golf Resort

2017-06-05 10:00

Det är Jon Molneklev, 31 år som tar steget från Hooks GK …

Läs mer

Nyheter från Golf.se

KRÖNIKA: Solheim Cup mer intressant än Ryder Cup

Läs mer

11 (!) slag efter hole-in-one

Läs mer

Workshop Sociala medier

Kommande workshop/utbildning

xx:e april - Bokskogens GK (flyttad till hösten)
16:e maj - Partille GK
xx:e maj - Idrottens Hus, Stockholm (flyttad till hösten)
13:e juni - Umeå GK

Anmälan: Anmäl dig här! https://dm.quicksearch.se/s/socialamedier2017VT

Är du intresserad av en kommande workshop - maila kansli@gafsverige.se

INBJUDAN - Workshop om sociala medier

Daniel Erkstam

Daniel Erkstam

Välkommen till en workshop i sociala medier där du får lära dig om hur en golfklubb kan använda Facebook och Instagram för att kommunicera med sina kunder och marknadsföra sig mot målgruppen.

Under en halvdagsutbildning får du lära dig att, med små medel, skapa en framgångsrik och effektiv  social närvaro. Vi går också igenom varför det är så viktigt att att synas igenom bruset online. Efter kursen ska deltagarna från respektive golfklubb förstå grunderna för de två kanalerna och fått en större förståelse för möjligheter, riktlinjer och tekniker.

Föreläsare
Daniel Erkstam är digital strateg på Salgado Kommunikation som är specialiserade på kommunikation i sociala medier. Daniel har flera års erfarenhet och är en högst uppskattad föreläsare. Bland annat utbildar han framtidens digitala kommunikatörer på Medieinstitutet och har föreläst på Internetdagarna och Webbdagarna.

Du får lära dig:
- Vad bra innehåll är på sociala medier
- Vad du behöver tänka på för en lyckad närvaro på Facebook
- Vad du behöver tänka på för en lyckad närvaro på Instagram
- Vilka möjligheter som finns inom marknadsföring i kanalerna
- Hur du hittar rätt målgrupper och sätter upp mål för att kunna mäta resultatet
- Hur du kan ta hjälp av ungdomarna på golfbanan
- Vilka verktyg som finns till hjälp för en effektiv närvaro
- Vad Google My Business är och hur du drar nytta av det

Metodik
Samtliga deltagare har med sig en mobil eller surfplatta och en bärbar dator som används i kursens övningsmoment. Vi kan även hjälpa er på plats med mer specifika frågeställningar. Efter kursdagen får du behålla ett digitalt kursmaterial att gå tillbaka till i efterhand. I materialet finns föreläsarens presentationer samt länkar till mer information och intressanta exempel.

Kursen utgörs av en halvdag där lunch ingår i priset. Det blir en bra blandning mellan föreläsning och workshop med konkreta övningsmoment för att praktiskt gå igenom innehållet i kursen.

Detaljer om tid:
10.30-16.00 med lunch 12.30-13.30

Kursavgift:
2 445 kr

Antal deltagare:
Minimum 10 och maximalt 20 personer

Anmälan:
Anmäl dig här! https://dm.quicksearch.se/s/socialamedier2017VT

Varmt välkommen!